Rejs jachtem uratował tą parę przed nudą i rutyną, zarówno w życiu małżeńskim jak i zawodowym. Matt i Jessica Johnson (32l.) porzucili swoje prace, sprzedali cały majątek i zwiedzili świat na jachcie (z kotem o imieniu Georgie). Żeglowanie połączyło ich na nowo i nadało nowy sens wzajemnym relacjom.

• W 2008 roku Matt i Jessica porzucili swój "Amerykański Sen" i zakupili jacht
  • Matt porzucił pracę jako menager sprzedaży, a Jessica rozstała się z firmą ubezpieczeniową
  • Żądna przygód para odwiedziła 16 krajów, m.in. Bahamy, Jamajkę, Kubę i Peru

Ta para młodych ludzi zdecydowała się porzucić wyścig szczurów i wyruszyć w rejs po świecie - mimo, iż oboje nigdy nawet nie byli na jachcie. Pieniądze uzyskane w wyniku sprzedaży, wszystkiego, co dotychczas posiadali, przeznaczyli na łódź, którą widzicie poniżej.

rejs jachtem 3

Po trzech latach żeglowania szkoleniowego, Matt i Jess byli w końcu gotowi, aby wyruszyć w stronę zachodu słońca nie oglądając się w końcu za siebie.

Zostawiając za sobą wszystko, co do tej pory znali, opuścili swoje rodzinne miasto Grand Rapids w stanie Mishigan 12 sierpnia 2011 i odwiedzili 16 krajów, a dokładnie :

Bahamas

British Virgin Islands

US Virgin Islands

Matt and Jes

Matt i Jess, oboje w wieku 32 lat, zdecydowali się porzucić swój "Amerykański Sen" na rzecz rejsu jachtem

rejs jachtem

Futerkowy załogant zaadoptowany ze schroniska, zasilił ich załogę w 2012 roku

jessica rejs

Poprzez kolorową, przepełnioną bogatą kulturą Amerykę Południową, po turkusowe akweny Karaibów i wysp zachodnich, podróżnicy mieli okazję zobaczyć najpiękniejsze miejsca na świecie

rejs jachtem 2

Po 3-ech latach szkoleń żeglarskich, małżeństwo było w końcu gotowe, aby postawić żagle i zwrócić się ku przepięknym zachodom słońca

Przygarnięta kotka Georgie, prawdziwa glob-trotterka, towarzyszła im jak dotąd w wyprawach do 13 krajów i zdarzyło się jej nawet trochę popływać.

W trakcie każdego rejsu, Matt i Jess bardzo dbają o bezpieczeństwo kocura - zawsze sprawdzają, czy jest w kokpicie lub pod nim i czy nosi szelki i smycz.

Jessica powiedziała: "Georgie bardzo dobrze radzi sobie z żeglowaniem i utrzymuje się dużo bardziej stabilnie na nogach niż my. Uwielbia leżeć na pokładzie i obserwować rybki w wodzie, podczas gdy gdzieś cumujemy. Okazało się, żę umie pływać, kiedy wskoczyła do wody na Kajmanach. Przepłynęła wtedy wokół rufy jachtu i wspięła się na górę po drabinie.

rejs z kotem 2

Żeglowanie z kotem - różne oblicza... :-)

rejs z kotem

rejsy jachtem

Sprzedaż wszystkiego, co posiadali, łącznie z domem i samochodem oraz rzeczami osobistymi, pozwoliło im sfinansować pierwszą podróż

rejs wokol swiata

matt i jessica johnson

Matt i Jessica twierdzą, że przebywanie razem 24/7 i odwiedzanie tak niesamowitych miejsc, jak Machu Picchu w Peru, sprawiło, że ich 10-letni związek jest silniejszy, niż kiedykolwiek

Przed podróżą, Matt robił karierę jako sprzedawca w salonie samochodowym, a Jessica jako specjalista od ubezpieczeń samochodowych. Sprzedając wszystkie swoje rzeczy łącznie z domem, samochodem mogli sobie pozwolić na sfinansowanie całej podróży.

Ich wydatki wynosiły średnio 700 dolarów na misiąc i zawierały koszty paliwa, cumowanie, utrzymanie łodzi, ubezpieczenie, zakupy spożywcze, posiłki na zewnątrz, rozrywkę, a nawet koszt utworzenia bloga www.mjsailing.com dla ludzi, którzy również rozważają swoją podróż po oceanach.

Powiedzieli: " Nasze życie było typowym Amerykańskim Snem". Chodzenie do szkoły, ślub, kupienie domu, początek kariery, planowanie dzieci.

"Zbyt długo spędzaliśmy weekendy przed telewizorem bez zajmowania się niczym ani produktywnym ani tymbardziej dającym jakąś radość. Doszliśmy do punktu, w którym zdaliśmy sobie sprawę, że czas na zmiany.

"Myślę, że rejs jachtem po świecie był zbawienny dla naszego związku. Tu nie ma miejsca na ucieczkę od problemów ani od partnera, na którego akurat się zezłościliśmy. Musisz współpracować do momentu, aż zadanie zostanie wykonane.

"Na dzień dzisiejszy nie mamy w ogóle problemu, aby przebywać ze sobą 100% czasu. Zawsze lubiliśmy być blisko siebie, ale wcześniej byliśmy tylko obok, mijaliśmy się.

"Zbyt wielu ludzi opowiadało nam historie o planach na przyszłość, ciągle odkładanych z powodów finansowych, zdrowotnych, lub innych. Niestety, większość takich planów nie dochodzi do skutku i pozostaje tylko rozgoryczenie. Nigdy nie chcieliśmy, aby nas to spotkało.

jacht jessica i matt

Urodzinowa zabawa! Matt i Jess powiedzieli, że zaczęli podróże po tym, jak wiele razy słyszeli historie o niespełnionych marzeniach i planach innych ludzi, którzy odkładali wszystko na czas emerytury.

matt i jessica na jachcie

Średnie koszty miesięczne wynoszą 700 dolarów i zawierają koszt paliwa, cumowania, utrzymania łodzi, ubezpieczenie, zakupy spożywcze i jedzenie poza łodzią

zeglowanie z kotem

Rejs z kotem, to ciągłe sprawdzanie, czy jest na pokładzie lub pod nim i dbanie o to, aby nosił specjalne szelki i smycz

Obecnie Matt i Jessica mają ściśle ustalone plany żeglarskie na przyszłość, choć zdają sobie doskonale sprawę, iż rejsy jachtem na dłuższe dystanse po głębokich wodach, mogą stanowić poważne wyzwanie.

Kiedy ostatnio przekraczali północną część Oceanu Atlantyckiego na swoim jachcie Sabre 34, doszło do niespodziewanego sztormu, 1000 mil od najbliższego brzegu. Matt i Jessica myśleli wtedy, że już stracą swój jacht - wiatr wiał z prędkością 55 węzłów, a fale miały wysokość do 5 metrów.

"Sztorm trwał prawie 3 godziny, byliśmy już gotowi aby opuścić łódź i wskoczyć do tratwy ratunkowej".

Szczęśliwie, para wyszła z opresji zwycięsko i nie porzuciła swych planów na kolejne wyprawy dalekomorskie. Wszystkie doświadczenie, pomysły oraz szczegółowe koszty wypraw opisują na swoim blogu, który stał się dla wielu znakomitym źródłem wiedzy oraz inspiracji. Do tego stopnia, iż w komentarzach pod artykułami można znaleźć deklaracje czytelników dotyczące tego, iż zrobią dokładnie to samo, czyli sprzedadzą wszystko i wyruszą w rejs jachtem!

zeglowanie wokol swiata

rejsy wokol swiata

Pokój z widokiem! Para miała okazję do napawania się pięknymi widokami przez większość czasu na jachcie

jessica i matt johnson slub

Jessica i Matt na swoim ślubie 11 lat temu. Para ma poczucie, że rejs jachtem po świecie wzmocnił i ulepszył ich związek

rejsy jachtem 3

zeglowanie jachtem

Zachęcam Was do zajrzenia na stronę Matta i Jess - ja się wciągnęłam, szczególnie dlatego, że marzy mi się rejs jachtem po tropikach i zdaję sobie sprawę, że im więcej się dowiem o tego typu przedsięwzięciach, tym bardziej wykorzystam ewentualny wyjazd. Blog jest super - zawiera mnóstwo świetnych zdjęć i relacji z wypraw, jak również z prac remontowo-szkutniczych.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości Jess Johnson, z którą nawiązałam kontakt mailowy, po tym jak trafiłam na historię jej wypraw w internecie. Okazuje się, żę Jessica nie tylko orientuje się, gdzie leży Polska (prawdziwa żadkość wśród Amerykanów), ale w dodatku nie wyklucza rejsu jachtem po Bałtyku! Wynika to pewnie w dużej mierze z faktu, iż dziadkowie mamy Jess byli Polakami... Takie małe zaskoczenie podczas naszej korespondencji mailowej smile.

A Wy co myślicie o podgrzewaniu atmosfery  związku podczas rejsu jachtem? Na pewno, jest to genialny pomysł na odnalezienie siebie w nowej sytuacji, oderwanie się od tego codziennego pędu, który obecnie dopada nawet tych mieszkających w niewielkich miastach. Z doświadczenia z własnym mężem wiem, iż to,czego doświadczyli Matt i Jessica to 100% true. Warto zdecydować się na rejs TYLKO we dwoje, aby sprawdzić, co w związku "skrzypi i szwankuje" i próbować to naprawić.

Jeśli taki pomysł przypadł Wam do gustu, to nieśmiało zapraszam na nasze jachty - bo jeśli poprawiać związki, to z klasą - prawda?cool

Z  jesienno - żeglarskimi pozdrowieniami

Gosia

www.marigo.pl

MARIGO.PL

Małgorzata

Z wykształcenia mgr zarządzania i marketingu oraz filologii angielskiej. Na co dzień dba o wizerunek i promocję firmy w sieci oraz organizuje sprzedaż czarterów.

Jesteśmy parą, którą połączyło żeglarstwo ponad 20 lat temu. Naszą firmę stworzyliśmy praktycznie od zera w 2002 roku. Z oferty czarteru naszych jachtów skorzystało już setki żeglarzy. Ciągle czytamy, uczymy  się, podpatrujemy nowe rozwiązania, ale przede wszystkim słuchamy naszych klientów, którzy nigdy nie są dla nas anonimowi (jak w dużych firmach czarterowych) tylko traktujemy ich jak naszych gości.  Dodatkowo, w ciągu tych wszystkich lat z jachtami na wynajem, rozwinęliśmy produkcję wyrobów ze stali nierdzewnej-wszystkie okucia do jachtów oraz daszki bimini i wieże wakeboard. Rozwinięcie naszej historii z czarterami jachtów na Mazurach tutaj.

Mariusz

Wyższe wykształcenie techniczne pozwoliło mu na opanowanie wszelkich niuansów związanych z doborem, montażem i utrzymaniem całego wyposażenia na jachtach.
  • tel. +48 691 612 066

Adres Siedziby

Kętrzyn

ul. Parkowa 2

© 2015 Marigo.pl. All Rights Reserved.