Antila 30

antila 30 mazury

Antila 30 to jacht należący do najnowocześniejszych jednostek w segmencie 9 metrowych. Jest to najmłodsza siostra jachtów Antila 33 oraz Antila 27 i stanowi jakby wypełnienie luki pomiędzy nimi. Według opinii użytkowników, Antila 30 odznacza się bardzo zbliżonym komfortem do Antilii 33 , jest jedynie nieco mniejsza. Jednak mniejszy rozmiar stanowi tutaj niewątpliwą zaletę i ułatwia manewrowanie w ciasnych, mazurskich portach.  Jacht ten może pomieścić nawet 10 osób, ale jak wiadomo że optymalnie do wygodnego wypoczywania pływa się w 6-8 osób.

Żeglowanie jachtem Antila 30

Radość z żeglowania ogromna! Antila 30 posiada 40 m kw żagla, natychmiast reaguje na zmiane pozycji steru, jest naprawde dynamiczna. Smukła sylwetka +taka ilość żagla sprawiają, że jednostka ta nie ma sobie równych wśród jachtów podobnej wielkości. Jednak przy wietrze powyżej 4 B, jacht zaczyna ostrzyć i trzeba albo się zrefować albo bardziej przyłożyć do pracy grotem.

Stanowisko sternika w trakcie żeglowania jachtem Antila 30 zaówno na stojąco czy na siedząco daje dobrą widoczność. Do bardzo wygodnej żeglugi tym jachtem wystarczą spokojnie 2 osoby-jedna do obsługi steru,a druga do obsługi żagli. Koło sterowe nie zaburza komunikacji na rufie jachtu, ponieważ rufa jachtu jest naprawdę szeroka.

Antila 30- konstrukcja kadłuba

Cechą charakterystyczną Antilii 30, jak i innych jachtów nowej generacji, jest szerokie przetłoczenie(stopreling) w miejscu łączenia kadłuba z pokładem. Jest to pierwszy z polskicj jachtów tej wielkości, w którym zastosowano takie rozwiązanie. Kadłub jest relatywnie szeroki, a pawęż i dziobnica pionowe. Nowatorskim rozwiązaniem są tu również montowane na płasko luki pokładowe. Luk na dachu jest jednak montowany tradycyjnie, zatem lekko wystaje.

Na pawęży Antilii 30 znajduje się platforma kąpielowa, z której dużo łatwiej i wygodniej schodzi się na keję lub na drabinkę kąpielową. Rufa wyposażona została dodatkowo w otwieraną belkę, która po zamknięciu stanowi siedzisko sternika.

Kokpit jachtu Antila 30

Kokpit, podobnie jak w wersji 33 tego jachtu, został podzielony na część sternika i część wypoczynkową. Granicę stanowi kolumna sterowa, cześć wspólną talia grota, która montowana jest do stolika. Zejściówka została przesunieta w lewo. Takie rozwiązanie sprawia, że jedna osoba może obsługiwać kabestan, a druga korzystać w tym czasie z zejściówki. Bimini i szprycbuda dopełniają poczucie komfortu i radości z żeglowania tym wspaniałym jachtem.

antila 30 kokpit

Wnętrze

Najbardziej popularnym modelem mazurskiej zabudowy jachtu tej wielkości, przeznaczonej na czarter  jest zabudowa na 3 kabiny. Wnętrze jest jeszcze lepiej doświetlone naturalnych światłem niż wnętrze poprzedniczek dzięki długim oknom na burtach, które sięgają aż do kabiny dziobowej. Według nas bardzo brakuje tego w Antilii 33- kabina dziobowa jest nieco za ciemna i warto wyposażać ją w jasne materace, tak aby przeciwdziałać temu optycznie.

Środek Antilii utrzymany w jasnych barwach, przestronny, w każdej kabinie przedsionek. Wysokość stania to 191. Rozkładane koje w messie, choć naprawdę przyzwoitych rozmiarów, są nieco mniejsze niż koje rufowe. Wszystkie kabiny zostały wyposażone w gniazda 230V, 12 V i USB. Pod kojami spore bakisty, a po bokach pojemne jaskółki. Przestronna kabina WC wyposażona w otwierany bulaj zapewnia przyzwoite warunki to toalety.

antila 30 messa jachtu

Antila 30 – opinie

Użytkownicy jachtu Antila 30 doceniają :

  •  szerokość (3.20) przy tej długości kadłuba
  • okna na burtach-bardzo dobrze doświetlone wnętrze jachtu. Dla porównania, w jachcie Antila 33 brakuje trochę światła dziennego na dziobie jachtu.
  • platformę kąpielową na rufie
  • belkę zamykającą przestrzeń rufy
  • większą „zwinność” w porównaniu do jachtu Antila 33

Co wymaga poprawy na jachcie Antila 30?

  • prowadzenie want kolumnowych, które mocno ograniczają komunikację na dziób
  • brak przetłoczeń na szyny klasycznego foka ( gdyby ktoś chciał zrezygnować z foka samohalsującego)