skipper-za-sterem

 Czarter jachtów na Mazurach bez utraty kaucji- 7 sprawdzonych sposobów

 

Czarter jachtów na Mazurach to nie je bajka” – wyżalił się wczoraj mój kuzyn, który przekonał się w zeszłym sezonie, jak łatwo o utratę kaucji i do dziś biedak przeżyć tego nie może…

 

Sytuacja banalna: chłopaki po długiej i męczącej podróży do portu, niektórzy z lekka już „zaprawieni”, marzyli, aby jak najszybciej odebrać jacht i wyruszyć na podbój szlaku. Armator zbyt długo blablabla, ale w końcu skończył i odjechał.

Zatem uff, można szybko wrzucić graty luzem do jamy (dawniej „zaształować się”), otworzyć chłodny „preparat”, specjalnie zakupiony w ilości wyraźnie obciążającej rufę jachtu i pełną parą wystartować z kei. Emocje ogromne, wszak to przygoda życia miała być. Niektórzy nawet już pierwsze selfie na fejsa wrzucić zdążyli….A tu nagle, nieoczekiwanie silnik sobie gaśnie (nie został wystarczająco rozgrzany przed wypłynięciem-nie była to żadna awaria), jacht rozpędzony, zatrzymał się na…prawej burcie jachtu cumującego spokojnie opodal.

 

 zderzenie-jachtów

 

Ach te „przygody” w mazurskich portach i kanałach…Jeśli często bywasz na Mazurach, na pewno wiesz, o czym mówię. Jeśli bywasz trochę rzadziej, a zaplanowałeś, że czarter jachtów na Mazurach to w tym roku pomysł na urlop, przeczytaj proszę wpis poniżej, a mam nadzieję unikniesz wielu problemów (poniżej trochę drastic, ale miało zadziałać na wyobraźnię 😉

 

Przede wszystkim: zanim zdecydujesz się na czarter konkretnego jachtu i oddasz krwiożerczemu armatorowi swoje ciężko zarobione środki pieniężne, wykonaj następujące czynności:

 

1dokonaj oględzin ewentualnych uszkodzeń kadłuba (rysy na burtach, uszkodzenia laminatu na dziobie) oraz stanu, w jakim są żagle.

 

2. koniecznie sprawdź (jeśli to możliwe ze względu na konstrukcję jachtu) wygląd śruby silnika i płetwy sterowej.

 

3. dokładnie słuchaj instrukcji obsługi jachtu i „odpalaj” WSZYSTKIE urządzenia przy ich omawianiu – mają działać, a nie tylko wypełniać listę wyposażenia, tak aby wyglądała imponująco.

 

4. jeśli czegoś brakuje, coś nie działa lub są już jakieś uszkodzenia, które nie wpływają na bezpieczeństwo żeglugi, koniecznie wpisz wszystko do protokołu zdawczo-odbiorczego. Możesz porobić również zdjęcia ukazujące stan jachtu przed Twoim rejsem.

 

5. policz wszystkie przedmioty na jachcie, przynajmniej te bardziej wartościowe, jak kapoki czy odbijacze. Zapytaj, czy będziesz rozliczany za zgubienie np. widelca, bądź szklanki.

 

6. pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj! Jeśli czegoś nie rozumiesz, to nawet jeśli Twój autorytet delikatnie ucierpi w oczach załogi, lepiej jak wyjaśnisz wszelkie wątpliwości przed wypłynięciem. Po co w chwili kłopotów lub zagrożenia wpadać w panikę? Właśnie wtedy powstają szkody, a czarter jachtów na Mazurach staje się niebezpieczny.

 

7. jeśli pomimo dokładnych oględzin jachtu i wysłuchania armatora, nie czujesz się dość pewnie, wypłyń i wpłyń kilka razy do portu. Gwarantuję Ci, że to naprawdę sprawdzony sposób, aby przeszkolić załogę, zapoznać się z jachtem i uniknąć późniejszych problemów przy parkowaniu w ciasnych portach (80% szkód powstaje właśnie przy manewrach w porcie…).

Dużą pomocą, może być dla Ciebie bardzo szczegółowy i w dodatku Bezpłatny Poradnik Obsługi Naszych Jachtów, z którego możesz skorzystać w każdej chwili.

 

 

Mam nadzieję, że tych kilka porad sprawi, iż Twój czarter jachtów na Mazurach będzie miłym wspomnieniem, a kaucja powróci do Twej kieszeni w całości. 

Jeśli jeszcze nie wynająłeś jachtu na sezon 2017, to zapraszam Cię do przeczytania wpisu :  6 sposobów na to, jak wynająć jacht i nie dostać po kieszeni albo kliknięcia przycisku poniżej (który absolutnie nie jest zobowiązujący, ale ułatwia szybki kontakt z nami i mobilizuje nas do wysłania Ci bardzo dobrej oferty na czarter któregoś z naszych jachtów).

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *