Maxus 33.1 RS

Maxus 33.1 RS Czarter Mazury

Maxus 33.1 RS dane techniczne:

Długość całkowita: 10,45 m
Maksymalna liczba załogi: 10
Wysokość w kabinie: 1,95 m
Pow. żagli: 50 m
Zanurzenie min: 0,45 m
Zanurzenie maks: 1,7 m
Ilość koi: 3×2 + 2×2
Trzy podwójne oddzielnie zamykane kabiny + dwie podwójne rozkładane koje w mesie

Wyposażenie jachtu Maxus 33.1 RS:

Skrętny silnik ze sterem – zdecydowanie  ułatwiający manewrowanie
Teak w kokpicie
Szrycbuda
Wskaźnik naładowania akumulatorów, poziomu wody, poziomu fekaliów
W każdej kabinie gniazdko na 12 V i USB
WC morskie ze zbiornikiem,
Mikrofalówka
Echosonda
Ster strumieniowy
radio z MP3
Instalacja 230V,
Kuchenka gazowa
Lodówka
instalacja wody pitnej
gniazda ładowania tel. kom
zlewozmywak z pompka el.
wyposażony kambuz
ubezpieczenie jachtu i silnika
środki ratunkowe

Maxus 33.1 RS – nasze doświadczenia z żeglowania tym jachtem

Maxus 33.1 RS to ulubieniec wielu żeglarzy, którzy chwalą go za komfort mieszkalny oraz właściwości nautyczne.

Maxus 33.1 RS to bardziej usportowiona wersja znanego i lubianego na Mazurach jachtu Maxus 33. Projektant, Jacek Daszkiewicz, zastosował tu dość ciekawy zabieg stylistyczny: wydłużył wizualnie boczne okna w nadbudówce w kierunku rufy i pomalował odpowiednio jej ścianki i zastosował nakładkę z tworzyw sztucznych.

Takie rozwiązanie nadało jednostce dynamiczny wygląd oraz zdecydowanie poprawiło proporcje wysokości burty do nadbudówki.

Maxus 33.1 posiada wyższy maszt od Maxusa 33 ( 12,5 zamiast 11,5) , bywa że posiada na wyposażeniu żagle membranowe oraz wiele rozwiązań regatowych.

W niektórych firmach oferujących czarter jachtów na Mazurach można dopożyczyć dodatkowo genaker na rolerze. My jednak pływaliśmy na zwykłym foku. Kabestany – lewy i prawy rozlokowane dość blisko sternika, zatem jest taka możliwość aby sternik samodzielnie pracował szotami. Z tego, co się dowiedzieliśmy, to w jachcie Maxus 33.1 jest możliwość założenia foka samohalsującego, który staje się właściwie bezobsługowy w trakcie pływania ostro do wiatru – wtedy z lewej na prawą przechodzi sam. Natomiast luzowanie i wybieranie odbywa się za pomocą jednego szota, który jest przeprowadzony nad nadbudówką, podobnie jak szoty grota.

Wersja RS jachtu Maxus 33 jest szybkim, turystycznym jachtem. Płetwa sterowa, głębinowa została tak zaprojektowana, że jacht jest naprawdę dobrze zrównoważony. Próbowaliśmy kilka razy puścić koło sterowe i nawet przy większym szkwale jacht płynął prosto, nie wyostrzył ani nie odpadł przez dobre kilkanaście sekund.

Stanowisko sternika dość wygodnie rozwiązane, choć przyzwyczajeni jesteśmy do oparcia pod plecy i trochę nam tego brakowało. Dobra widoczność zarówno w trakcie sterowania na stojąco jak i na siedząco. Niewygodnie robi się , gdy ktoś próbuje sterować kołem z pozycji bocznego siedzenia zamontowanego na koszu rufowym- za daleko do koła( w takcie pływania na żaglach).

Wykonanie zwroty samodzielnie nie jest tu problemem – kokpit okazuje się być dość ergonomiczny. Natomiast, fakt iż szoty grota poprowadzone są w nadbudówce, trochę trudniej jest operować grotem tylko jednej osobie.

Stanowisko sternika zostało wyposażone w kilka  elementów: kompas, który na Mazurach służy raczej do ozdoby, ploter map elektronicznych, panel od steru strumieniowego, manetka oraz kluczyk do rozruchu silnika- wszystko w zasięgu jednej ręki.

Pod pokładem mamy do dyspozycje duży stół oraz wygodne kanapy z oparciami. Zabudowa w bardzo kanciastym stylu ale za to  jasna i funkcjonalna.  W pełni wyposażony kambuz, radio i telewizor. Aneks kuchenny wygodny i w optymalnym rozmiarze. Mamy tu nawet expres do kawy i kuchenkę mikrofalową. Lodówka – niestety otwierana od góry – nie przepadamy za takimi, ale wiemy, że takie rozwiązanie to oszczędność miejsca.

Kabiny wyposażone w gniazdka 220 i 12 V. W toalecie oprócz prysznica i toalety typu morskiego mamy do dyspozycji grzejnik – super pomysł – musimy zaimplementować w naszym Tangu 33, bo zdecydowanie przyda się na chłodne i mokre dni do podsuszenia ręczników czy kurtek.

Ogólnie jacht robi bardzo fajne wrażenie, w porównaniu do jachtu Tango 33 wydaje się mieć mniej przestrzeni pod pokładem natomiast więcej w kokpicie. Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to wszystko wypada na zbliżonym według nas poziomie. Co do prędkości, nie mieliśmy możliwości bezpośredniego przetestowania obu jednostek w podobnych warunkach na wodzie, ale z tego, co mówili nam klienci wypożyczający dość często i regularnie jachty typu Maxus 33, to jacht Tango 33 bywa jednak szybszy. Musimy to koniecznie w przyszłości sprawdzić, aby mieć możliwość wypowiedzenia się na ten temat.

Zapraszamy do lektury innych wpisów – doradzamy, testujemy, podpowiadamy. Jesteśmy na Mazurach na co dzień, często pływamy z aparatem w ręku, zatem myślę, że możecie znaleźć tu coś dla siebie – szczególnie jeśli kochacie Mazury i żeglarstwo. Zapraszamy!

 

ZAREZERWUJ JACHT MAXUS 33. 1 RS już teraz! 

Dane do właściciela tego jachtu (Armator, z którym współpracujemy) :

+48 572 172 005

kontakt@betaczarter.pl

BETA TAX Beata Kot

43-518 Ligota, ul. Ligocka 120

NIP 644-102-87-00

Regon 243101655

BZWBK o/Czechowice-Dziedzice

13 1090 1740 0000 0001 3066 2090

 

 

 

 

Maxus 33.1 RS
Oceń strone