Owiany tajemnicą, nowy produkt stoczni Northman budził wiele emocji, i to jeszcze długo przed premierą. W końcu, w roku 2021 jednostka została oficjalnie zaprezentowana podczas Polboat Yachting Festival w Gdyni. Podczas tego wydarzenia jacht Maxus 34 został uznany za Najciekawszy Jacht Żaglowy w konkursie Gdynia Polboat Award. Jacht żaglowy Maxus 34 to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych jednostek na polskim rynku żeglarskim. Zaprojektowany z myślą o wymagających żeglarzach, łączy w sobie nowoczesny design, wysoką funkcjonalność i doskonałe właściwości nautyczne. Maxus 34 to jacht stworzony do długich rejsów po śródlądziu i morskich wodach przybrzeżnych, zapewniający komfort zarówno podczas krótkich weekendowych wypraw, jak i wielodniowych eskapad.
Maxus 34 był przygotowywany prawie 2 lata i w założeniu ma stanowić bazę do opracowania jachtu Maxus 35, który będzie dedykowany do pływania pełnomorskiego.
Maxus 34- jakie zmiany względem poprzednich modeli?
Pewne jest, że dopracowano właściwości nautyczne oraz zmieniono sylwetkę kadłuba. Podobno zdecydowanie ma się wyróżniać na szlaku WJM i nie da się jej z niczym pomylić. Jacht jest maksymalnie „pojemny”, a z drugiej strony linia kadłuba posiada w części podwodnej charakterystyczne przełamanie, które ma poprawić właściwości nautyczne jednostki. Z tego, co zauważamy na rufie jachtu zaprojektowano otwieraną i zamykaną platformę kąpielową, która na czas rejsu będzie zamykała kokpit. Co więcej, w Maxusie 34 będą, podobnie jak w znanych i lubianym na Mazurach jachcie Antila 33, 2 koła sterowe. Doliczyłam się również 6-ciu kabestanów i zauważyłam, że okna tego jachtu będą naprawdę duże, co z pewnością doświetli wnętrze jachtu. Podsumowując różnice:
- szerokość kadłuba względem np Maxusa 33.1 RS to zmiana o 20 cm, co daje zdecydowanie powiększoną, bardziej ergonomiczną i komfortową przestrzeń pod pokładem
- nowoczesne linie kadłuba wpływające na właściwości nautyczne Maxusa 34
- okno w nadbudówce i duże okna na obu burtach wykonane ze specjalnie hartowanego szkła
- 2 koła sterowe+ bogato wyposażone konsole
- komunikacja wokół stołu i większa łazienka
- składanie masztu bez konieczności odpinania bomu
- drzwi do kajuty dziobowej podzielone na 2 części o otwierane/zamykane wahadłowo
Maxus 34 – dane techniczne
Wersja mieczowo-balastowa | Wersja szybrowa | |
długość całkowita (ze stałą platformą) | 11,32 m | 11,32 m |
długość całkowita (z platformą rozkładaną) | 11,55 m | 11,55 m |
długość całkowita (bez platformy) | 10,70 m | 10,70 m |
długość kadłuba | 9,96 m | 9,96 m |
szerokość kadłuba | 3,40 m | 3,40 m |
zanurzenie min/maks. | 0,41 m/ 1,75 m | 0,9 m/1,9 m |
masa | 6200 kg | 6500 kg |
powierzchnia żagli | 55 m2 | 57 m2 |
powierzchnia foka | 18 m2 | 18 m2 |
powierzchnia foka 110 % | 22 m2 | 23 m2 |
Powierzchnia grota | 33 m2 | 34 m2 |
Powierzchnia genakera | 60 m2 | 63 m2 |
wysokość masztu nad KLW | 14,7 m | 15,2 m |
moc silnika | 20 – 29 KM | 20 – 29 KM |
maks. liczba osób załogi | 8 – 10 | 8 – 10 |
liczba koi | 8+2 | 8+2 |
zbiornik wody | 100 – 300 l | 100 – 300 l |
zbiornik paliwa | 50 – 100 l | 50 – 100 l |
zbiornik na fekalia | 50 – 130 l | 50 – 130 l |
kategoria CE | C10 | C10/B8 |
projekt | D&S Yacht Design | |
Maxus 34 wnętrze
Wnętrze Maxusa 34 to najczęściej wersja 3-kajutowa. Przestronność, ergonomia i doświetlenie to pierwsze cechy, jakie rzucają się w oczy. Podobnie jak w nowych wersjach jachtu Antila 33, łazienka może być rozbudowana o wydzielona kabinę prysznicową. Kambuz znajduje się po lewej stronie i ustawiony jest w kształt litery „L”.
Kokpit Maxusa 34
Kokpit Maxusa 34 jest zupełnie płaski, bez żadnych stopni ani przetłoczeń. W bogatszej wersji wyjście z kokpitu oraz relaks na wodzie i słońcu poprawia duża platforma. Może ona być również elektrycznie składana do góry ( najbogatsza wersja). Przejścia na dziób zabezpieczają solidne relingi burtowe oraz dodatkowe handrelingi zamocowane na dachu nadbudówki. 2 koła sterowe osadzone na bogato wyposażonych sterówkach nie zaburzają komunikacji w kokpicie. Przed sterówkami znajduje się rozkładany stolik, a po prawej i lewej stronie obszerne „kanapy”. W wersji standardowej Maxusa 34, po obu stronach zejściówki zamontowane są 2 kabestany oraz system stopblockerów.
Maxus 34 cena
Cena gotowego jachtu to (zależnie od kursu Euro oraz opcji wyposażenia) 500000 netto. Cena wynajmu Maxusa 34, zależnie od firmy od 800 zł do 1400 zł za dobę.
Maxus 34- OPINIE
Jacht żaglowy Maxus 34 cieszy się popularnością wśród żeglarzy na polskim rynku, a opinie użytkowników wskazują na szereg zalet tej jednostki, jak również na pewne obszary wymagające uwagi.
Pozytywne aspekty:
- Przestronność i komfort: Użytkownicy doceniają zwiększoną szerokość kadłuba, która przekłada się na bardziej przestronne i ergonomiczne wnętrze. Trzy zamykane kabiny oraz większa łazienka(w modelu Maxus 33 była wg nas zdecydowanie za mała) zapewniają wygodę dla załogi, co jest istotne podczas dłuższych rejsów. Dodatkowo, wprowadzono udogodnienie polegające na możliwości komunikacji wokół stołu w messie( w modelu Maxus 33 tego brakowało).
- Nowoczesny design: Nowoczesne linie kadłuba i estetyka jachtu są często chwalone. Duże okna z hartowanego szkła w nadbudówce i na burtach nie tylko dodają elegancji, ale także zapewniają lepsze doświetlenie wnętrza.
- Funkcjonalność pokładu: Innowacyjne rozwiązania, takie jak dwa koła sterowe z bogato wyposażonymi konsolami oraz system składania masztu bez konieczności odpinania bomu, ułatwiają obsługę jachtu i poprawiają komfort żeglugi.
Negatywne aspekty:
- Problemy ze sterownością: Niektórzy użytkownicy zgłaszali trudności z poruszaniem sterem w określonych momentach, co może wpływać na manewrowość jachtu, zwłaszcza w trudniejszych warunkach pogodowych. Może to być związane z zastosowaniem wspomagania mechanicznego zamiast hydraulicznego ( rozciąganie linek).
- Niedostateczna jakość materiałów wykończeniowych: Pojawiają się opinie wskazujące na użycie materiałów, które mogą nie spełniać oczekiwań pod względem trwałości i estetyki, co może wpływać na ogólne wrażenia z użytkowania jachtu.
- Ograniczona widoczność z kokpitu: Niektórzy żeglarze zwracają uwagę na ograniczoną widoczność z pozycji sternika, co może utrudniać nawigację w zatłoczonych akwenach lub podczas manewrów w porcie.
Negatywne aspekty:
- Problemy ze sterownością: Niektórzy użytkownicy zgłaszali trudności z poruszaniem sterem w określonych momentach, co może wpływać na manewrowość jachtu, zwłaszcza w trudniejszych warunkach pogodowych.
- Niedostateczna jakość materiałów wykończeniowych: Pojawiają się opinie wskazujące na użycie materiałów, które mogą nie spełniać oczekiwań pod względem trwałości i estetyki, co może wpływać na ogólne wrażenia z użytkowania jachtu.
- Ograniczona widoczność z kokpitu: Niektórzy żeglarze zwracają uwagę na ograniczoną widoczność z pozycji sternika, co może utrudniać nawigację w zatłoczonych akwenach lub podczas manewrów w porcie.