Najbardziej popularne na Mazurach, najczęściej wypożyczane łodzie motorowe, które znacie i polecacie. Tutaj panują specyficzne zasady gry- czasem nie wiadomo, dlaczego akurat dany model łodzi przyjmuje się i staje się hitem, a który, wbrew oczekiwaniom producentów i marketingowców zalicza kompletna klapę…Ranking łodzi motorowych przygotowaliśmy w oparciu o wysłane ankiety oraz liczbę rezerwacji online i tradycyjnych, mailowych działu czarter jachtów motorowych w oparciu o recenzje z forów motorowodnych, grup Facebookowych oraz portali takich jak Interjacht czy MJacht. W ostatnich latach zdecydowanie zmieniły się upodobania klientów dotyczące możliwości wypoczynku na zewnątrz, podczas dobrej pogody. Jednostki posiadające w swojej zabudowie tak zwany „flybridge”, czyli dach ze sterówką i materacami wypoczynkowymi, zdecydowanie zyskały na popularności. Mam nadzieję, że lista poniżej, pomoże Ci w wyborze i ułatwi rozeznanie na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Pamiętaj, że opinie dotyczące zalet lub ewentualnych minusów danej jednostki motorowej, są czysto subiektywne.
1. FUTURA 40 GRAND HORIZON
Absolutny lider wśród łodzi wynajmowanych bez patentu na Mazurach! Producent, Cobra Yachts, po sukcesie łodzi Futura 36, postanowił zrobić tak zwany update tego projektu. Po rozmowach z właścicielami powstał udoskonalony model- Futura 40. Inspiracją dla stworzenia Futury 40 Grand Horizon był sukces jej poprzedniczki – Futury 36. Choć na pierwszy rzut oka obie jednostki wyglądają jak bliźniaczki, wystarczy wejść na pokład Futury 40, by dostrzec, że młodszy model podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. To jacht zaprojektowany z myślą o osobach pragnących więcej: przestrzeni, wygody i luksusu.
Najczęstsze opinie użytkowników o łodzi Futura 40:
Użytkownicy doceniają:
- Komfort i funkcjonalność:
- Jacht zapewnia wysoki standard mieszkalny dla nawet 8 osób (6+2) dzięki trzem zamykanym kabinom oraz przestronnemu wnętrzu, które przypomina komfort apartamentu na lądzie. Znajdują się tam trzy oddzielne kabiny prysznicowe z toaletami oraz bogato wyposażona kuchnia (np. ekspres do kawy, kostkarka do lodu).
- Duże, panoramiczne okna w kokpicie salonowym oraz dach słoneczny na rufie umożliwiają cieszenie się otaczającymi widokami pięknej, mazurskiej przyrody.
- Manewrowość i łatwość obsługi:
- Jacht wyposażono w dwa stery strumieniowe o dużej mocy (dziobowy i rufowy), co znacznie ułatwia manewrowanie w porcie i na wąskich wodach.
- Możliwość prowadzenia jachtu bez patentu jest dużym plusem dla osób, które posiadają doświadczenie, ale nie miały czasu na zrobienie licencji.
- Możliwość odpoczynku na 3-ech poziomach:
- Konstrukcja pozwala na rozlokowanie załogi na 3-ech poziomach: dach(flybridge), dziób (materac do opalania), bardzo duża platforma rufowa z kompletem wypoczynkowym połączona ze strefą kuchnia+salon
- Wyposażenie dodatkowe:
- Pokład pokryty jest flexiteakiem , co dodaje luksusu i praktyczności w użytkowaniu.
- Komplety wypoczynkowe na ogromnej platformie rufowej umożliwiają dowolną konfigurację do wypoczynku.
Słabsze punkty:
- Problemy z miejscem do wypoczynku w trakcie niepogody.
- W niektórych przypadkach, przy załodze powyżej 6-7 osób) i w trakcie niepogody, użytkownikom brakuje osłoniętych przestrzeni.
- Czyszczenie i dodatkowe koszty:
- W związku z tym, że jacht jest naprawdę duży i posiada aż 3 łazienki, sprzątanie jest wymagające. Przed rejsem naliczane są obowiązkowe opłaty za sprzątanie (od 300-500 PLN), co dla niektórych klientów stanowi zaskoczenie. Podobnie dodatkowe koszty za opróżnianie toalety lub za zwierzęta na pokładzie mogą wpłynąć na finalny koszt wynajmu.
- Ograniczona widoczność: umiejscowienie stanowiska sternika bliżej rufy, a nie przy szybie utrudnia manewry portowe(widoczność). Dlatego w naszej jednostce, w trakcie zabudowy umieściliśmy stanowisko sternika z przodu-tak jak jest to wykonane w łodzi Futura 36.
- Ograniczona moc silnika:
- Silnik o mocy 49-50 KM jest wystarczający do spokojnej i ekonomicznej żeglugi po Mazurach, ale dla osób oczekujących większej dynamiki pływania może być niewystarczający.
- Rozmiar i głębokość zanurzenia:
- Przy długości ponad 12 metrów i szerokości 3,5 metra jacht wymaga większej ostrożności przy manewrowaniu w ciasnych przystaniach, co może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych załóg.
- Głębokość zanurzenia daje pewne ograniczenia w cumowaniu na płytkich zatokach (niebezpieczeństwo uszkodzenia śruby i wału oraz zaciągnięcia piachu).
Producent | Cobra Yachts |
Długość całkowita | 11,40 m |
Szerokość kadłuba | 3,5 m |
Przeciętne spalanie | 5 l |
Ilość kabin zamykanych | 3 |
Flybridge | tak |
Ilość osób max | 6+2 |
Rodzaj silnika | Diesel stacjonarny |
Zanurzenie | 0,75 m |
2. STILLO 30
Jacht motorowy Stillo 30 to dopracowana do perfekcji wersja kultowego modelu Futura 860. Według nas optymalna wielkość łodzi na Mazury. Na podstawie przeprowadzonych testów i zebranych opinii użytkowników wprowadzono szereg ulepszeń, które wynoszą tę jednostkę na zupełnie nowy poziom. Przedłużona platforma kąpielowa zwiększyła długość o 0,5 metra, co znacząco podnosi komfort korzystania z przestrzeni rufowej. Zmodernizowano także relingi – ich wysokość została zwiększona, a długość wydłużona aż do samej platformy rufowej, co zapewnia wygodę i bezpieczeństwo przy przemieszczaniu się na pokładzie. Dodatkowe relingi, zamontowane pionowo od dachu do rufy, to kolejny element dbający o ergonomię użytkowania.
Opinie o łodzi Stillo 30:
Pozytywne aspekty:
- Komfort i przestronność:
- Jacht jest wyjątkowo przestronny, idealny dla grup do 8 osób (6 miejsc w trzech zamykanych kabinach + 2 w messie). Wysokość w kabinie (1,9 m) zapewnia wygodę nawet dla wyższych osób.
- Stałe zadaszenie nad kokpitem chroni przed warunkami atmosferycznymi, a układ wnętrza zapewnia możliwość biesiadowanie przy stole nawet dla 8 osób.
- Łatwość prowadzenia:
- Optymalna długość kadłuba ( 9 m) przyciąga osoby bez doświadczenia motorowodnego. Sterowanie wspomagają dwa stery strumieniowe, co ułatwia manewry w portach.
- Wyposażenie:
- Wysokiej klasy wyposażenie, w tym ogrzewanie, gorąca woda, GPS z mapami Mazur, telewizor z USB, i instalacja 12/230V, zwiększa wygodę na dłuższych rejsach.
- Cichy i oszczędny silnik diesel 49-57 KM zapewnia komfort płynięcia przy niskim zużyciu paliwa (ok 3 l).
- Przystosowanie dla rodzin:
- Jacht jest polecany dla rodzin z dziećmi dzięki stabilności, bezpieczeństwu oraz przestrzeni, która sprzyja dłuższym pobytom na wodzie.
Słabsze punkty:
- Komfort i przestronność:
- Jacht jest wyjątkowo przestronny, idealny dla grup do 8 osób (6 miejsc w trzech zamykanych kabinach + 2 w messie). Wysokość w kabinie (1,9 m) zapewnia wygodę nawet dla wyższych osób.
- Stałe zadaszenie nad kokpitem chroni przed warunkami atmosferycznymi, a układ wnętrza zapewnia możliwość biesiadowanie przy stole nawet dla 8 osób.
- Łatwość prowadzenia:
- Optymalna długość kadłuba ( 9 m) przyciąga osoby bez doświadczenia motorowodnego. Sterowanie wspomagają dwa stery strumieniowe, co ułatwia manewry w portach.
- Wyposażenie:
- Wysokiej klasy wyposażenie, w tym ogrzewanie, gorąca woda, GPS z mapami Mazur, telewizor z USB, i instalacja 12/230V, zwiększa wygodę na dłuższych rejsach.
- Cichy i oszczędny silnik diesel 49-57 KM zapewnia komfort płynięcia przy niskim zużyciu paliwa (ok 3 l).
- Przystosowanie dla rodzin:
- Jacht jest polecany dla rodzin z dziećmi dzięki stabilności, bezpieczeństwu oraz przestrzeni, która sprzyja dłuższym pobytom na wodzie.
Producent | Arca Yachts |
Długość całkowita | 9,10 m |
Szerokość kadłuba | 3,25 m |
Przeciętne spalanie | 3.5 l |
Ilość kabin zamykanych | 3 |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 6+2 |
Rodzaj silnika | Diesel stacjonarny |
Zanurzenie | 0,5 m |
3. CALIPSO 750
Robert Gzara, autor projektu i budowniczy, obserwując pojawiające się na Mazurach duże, wypornościowe houseboaty oferowane przez zagraniczne firmy, dostrzegł niszę na rynku. Postanowił zaprojektować łódź mniejszą, bardziej przystępną cenowo i skierowaną do krajowego klienta o ograniczonym budżecie. Jego wizją była łódź dostępna dla każdego, nawet osób bez patentu motorowodnego. Aby spełnić te założenia, jednostka musiała być krótsza niż 7,5 metra i wyposażona w napęd o mocy nieprzekraczającej 10 kW (około 13 KM). Jednocześnie łódź miała zapewniać komfortowe warunki do wielodniowej podróży w kilka osób.
Najczęstsze opinie użytkowników o łodzi Calipso 750:
Użytkownicy doceniają:
- Komfort i ergonomia:
- Przestronny układ wnętrza z dwoma zamykanymi kabinami (4+2 koi), co zapewnia wygodę podczas dłuższych rejsów.
- Wysokość w kabinie (do 1,9 m) pozwala na komfortowe poruszanie się wewnątrz, nawet dla wyższych osób.
- Stałe zadaszenie nad kokpitem chroni przed deszczem i słońcem, a teakowe wykończenia nadają ekskluzywny wygląd.
- Bardzo przestronny kokpit, jak na tej wielkości jednostkę (ostatnio biesiadowaliśmy w kokpicie Calipso 750 w 11 osób!)
- Kokpit posiada podwyższoną burtę-ma to duże znaczenie w trakcie pływania, gdy jest chłodniej (osłonięte plecy).
- Wyposażenie:
- Wysokiej jakości urządzenia, takie jak lodówka, zamrażarka, ogrzewanie oraz instalacja ciepłej wody.
- Wyposażenie rozrywkowe, w tym telewizor i system audio, zwiększa komfort podczas postoju.
- Ster strumieniowy (dziobowy) ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach portowych.
- Duża platforma kąpielowa.
- Ekonomia użytkowania:
- Silniki o mocy 30–40 KM charakteryzują się niskim spalaniem, co czyni ją ekonomiczną opcją (średnie spalanie wynosi ok. 2-3,5 l/h).
- Łatwość obsługi:
- Jacht nie wymaga patentu motorowodnego, dzięki czemu jest dostępny dla szerokiego grona użytkowników.
- Dzięki płytkiemu zanurzeniu (ok. 50 cm) nadaje się do eksploracji mniej dostępnych zakątków jezior.
Słabsze punkty:
- Osiągi:
- Maksymalna prędkość (do 15 km/h) sprawia, że łódź nadaje się głównie do spokojnej żeglugi, co może być ograniczeniem dla osób szukających dynamiczniejszych wrażeń.
- Wrażliwość na warunki pogodowe:
- Przy silnym wietrze manewrowanie może być trudniejsze, mimo zastosowania steru strumieniowego.
- Rozmiar zbiorników:
- Zbiornik na paliwo (70 l) oraz wodę użytkową (120 l) mogą być niewystarczające przy dłuższych rejsach bez cumowania w portach.
- Hałas:
- Mimo wyciszenia silnika, przy większym obciążeniu jego dźwięk może być zauważalny, co niektórym użytkownikom przeszkadza.
- Wyposażenie w starszych modelach:
- Niektóre starsze jednostki mogą nie być wyposażone w nowoczesne udogodnienia, co obniża ich atrakcyjność w porównaniu do nowszych jachtów.
- Jakość laminatów: Wśród użytkowników zdarzają się opinie o słabszej jakości laminatów w porównaniu do innych modeli tego typu łodzi dostępnych na WJM.
- Komunikacja z kokpitu na dziób: Użytkownicy przyzwyczajeni do rozwiązań zastosowanych np w Nautika 830 czy Nexus 870, mogą odbierać sposób przechodzenia z kokpitu w kierunku na pokład dziobowy jako uciążliwe.
Producent | Calipso Yacht |
Długość całkowita | 7,50 m |
Szerokość kadłuba | 2,80 m |
Przeciętne spalanie | 3 l |
Ilość kabin zamykanych | 2 |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 6 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,5 m |
4. FUTURA 36 HIGH LINE
Gdy po raz pierwszy ujrzeliśmy Futurę 36 cumującą w nowoczesnej marinie w Bogaczewie, nie ukrywamy – byliśmy zaskoczeni. Przy nabrzeżu stał masywny jacht, którego wysoko wystające burty, szerokie pokłady i przeszklona nadbudówka przyciągały uwagę. W żartach porównaliśmy go do miniaturowego śródlądowego krążownika – brakowało tylko dział na pokładzie. Mimo to, nieco zaniepokoiły nas proporcje jachtu, budząc pytania o jego stabilność przy silniejszych podmuchach wiatru. Producent jednak rozwiał nasze obawy, zapewniając, że jednostka przeszła wymagającą procedurę certyfikacyjną, a dodatkowe 450 kg balastu pozwoliłoby jej zdobyć kategorię „B”.
Zalety:
- Przestronność i komfort:
- Futura 36 oferuje trzy, naprawdę duże, zamykane kabiny, każda z miejscem dla dwóch osób, oraz dwie łazienki z elektrycznym WC i prysznicem z ciepłą wodą. To świetne rozwiązanie dla większych rodzin lub grup znajomych, zapewniające prywatność i wygodę.
- Wysoka kabina (220 cm) i liczne okna zapewniają naturalne światło i dobrą wentylację, co czyni jacht bardzo przyjaznym do dłuższego użytkowania.
- Wyposażenie techniczne i użytkowe:
- Silnik VETUS o mocy 65–80 KM oraz stery strumieniowe na dziobie i rufie ułatwiają manewrowanie nawet mniej doświadczonym sternikom.
- Systemy takie jak GPS z mapami Mazur, echosonda czy ogrzewanie Webasto zwiększają komfort użytkowania, niezależnie od warunków atmosferycznych.
- Nowoczesne udogodnienia:
- Wyposażenie kuchni obejmuje kuchenkę gazową, lodówkę, mikrofalówkę oraz zestaw naczyń, co ułatwia przygotowywanie posiłków na pokładzie.
- Dwa prysznice, w tym zewnętrzny, oraz duży taras widokowy na dachu salonu z leżakami i lampą manewrową to dodatki doceniane przez użytkowników.
- Łatwość obsługi:
- Mimo rozmiarów (11 m długości) jacht jest przyjemny w manewrowaniu dla osób z wcześniejszym doświadczeniem na mniejszych jednostkach.
- Bezpieczeństwo:
- Standardowe wyposażenie obejmuje koło ratunkowe, kamizelki, gaśnicę oraz apteczkę pierwszej pomocy, co podnosi poziom bezpieczeństwa na wodzie.
Słabsze strony:
- Ograniczenia związane z rozmiarem:
- Zanurzenie wynoszące 0,65 m może być problematyczne na płytszych akwenach, ograniczając dostępność niektórych przystani. Stosunkowo wysoko burta nie daje praktycznie szans na zejście na ląd z poziomu dziobu, przy cumowaniu longside.
- Cena wynajmu:
- Jacht należy do wyższej półki cenowej, co może odstraszyć osoby poszukujące bardziej ekonomicznych rozwiązań.
- Awaryjność sprzętu elektronicznego:
- Pojawiały się opinie o problemach z urządzeniami elektrycznymi, takimi jak GPS czy sterowanie strumieniowe, choć są one sporadyczne.
- Wrażliwość na warunki atmosferyczne:
- Przy silnym wietrze i wyższym falowaniu jacht może być trudniejszy do opanowania ze względu na swoją wysokość i specyfikę konstrukcji.
Producent | Cobra Yachts |
Długość całkowita | 11 m |
Szerokość kadłuba | 3,5 m |
Przeciętne spalanie | 4 l |
Ilość kabin zamykanych | 3 |
Flybridge | tak/nie-zależnie od opcji |
Ilość osób max | 6+2 |
Rodzaj silnika | Diesel stacjonarny |
Zanurzenie | 0,75 m |
5. NAUTIKA 830
Popularny jacht motorowy Nautika 830, stworzony przez stocznię Delphia Yachts, to jedna z najbardziej rozpoznawalnych jednostek na mazurskich jeziorach. Marka ta zdobyła swoją renomę dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które stały się inspiracją dla wielu innych projektantów łodzi. Charakterystycznym elementem tej łodzi są obniżone, szerokie półpokłady, które gwarantują bezpieczeństwo i wygodę załodze podczas wypoczynku.
Na podstawie dostępnych opinii użytkowników z różnych źródeł, takich jak fora internetowe, portale czarterowe i grupy na Facebooku, można wyróżnić zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty dotyczące jachtu Nautika 830.
Użytkownicy doceniają:
- Komfort i przestronność
- Nautika 830 oferuje przestronne wnętrze z dwoma zamykanymi kabinami i dodatkową przestrzenią do spania w mesie, co pozwala wygodnie zakwaterować 4-6 osób.
- Kabiny są dobrze wentylowane, co poprawia komfort noclegu, szczególnie w ciepłe dni.
- Łatwość prowadzenia
- Dzięki sterowi strumieniowemu i kompaktowym rozmiarom, manewrowanie jachtem jest stosunkowo łatwe nawet dla mniej doświadczonych sterników.
- Możliwość żeglowania po płytkich wodach i wąskich kanałach jest dużym atutem, szczególnie na Mazurach.
- Ekonomiczny silnik
- Zaburtowy i zwykle podnoszony (power trim) silnik o mocy 20-30 KM (w zależności od wersji) jest cichy, oszczędny i pozwala na bezproblemowe eksplorowanie większych akwenów bez potrzeby posiadania patentu.
- Wyposażenie
- Jacht posiada kompletne wyposażenie, w tym ogrzewanie, lodówkę, kuchenkę gazową, instalację wody pitnej i toaletę morską, co czyni go niezależnym na dłuższe rejsy.
- Stabilność i bezpieczeństwo
- Nowatorska konstrukcja kadłuba zapewnia stabilność na wodzie, co jest szczególnie doceniane przez rodziny z dziećmi.
Słabe punkty:
- Stan techniczny
- Użytkownicy często skarżą się na niewystarczające utrzymanie czarterowanych jednostek, takie jak pełne zbiorniki fekaliów, zapachy w kabinach, czy nieodpowiednio serwisowane instalacje elektryczne i hydrauliczne.
- Czystość i jakość obsługi
- Niektóre opinie wskazują na problem z doczyszczeniem kokpitu ( rodzaj zastosowanego antypoślizgu).
- Ograniczenia w przestrzeni
- Choć jacht jest wygodny dla czterech osób, przy pełnym obłożeniu (6 osób) niektórzy użytkownicy odczuwali dyskomfort z powodu ograniczonej przestrzeni w mesie i kuchni.
- Słaba izolacja akustyczna
- Silnik jest relatywnie cichy, ale izolacja kadłuba może być niewystarczająca, co prowadzi do słyszalnych hałasów podczas rejsu.
Producent | Delphia Yachts, Inni wykonawcy |
Długość całkowita | 8,30 m |
Szerokość kadłuba | 2,90 m |
Przeciętne spalanie | 3 l |
Ilość kabin zamykanych | 2 |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 6 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,55 m |
6. PLATINUM 35 FLY
Platinum 35 to bardzo przemyślany model, który wywodzi się ze stoczni Delphia Yachts. Jego pierwowzorem była Nautika Platinum 989. Platinum 35 to praktycznie ta sama jednostka, ale wykonywana obecnie przez inną stocznię. Wyróżnia się możliwością zamontowania górnego pokładu słonecznego, czyli flybridge. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest sterowanie jachtem z górnego poziomu, a sam flybridge staje się przestronną strefą relaksu dla pasażerów, umożliwiając cieszenie się żeglugą na świeżym powietrzu.
Użytkownicy doceniają:
- Komfort i przestronność:
- Cztery zamykane, ogrzewane kabiny oraz dwie łazienki z prysznicami zapewniają komfortową przestrzeń dla ośmiu osób, z opcją dodatkowego spania w salonie.
- Duże panoramiczne okna w salonie oraz przestrzeń dzienna z wygodnymi kanapami i stołem są wysoko oceniane za jasność i wygodę.
- Wyposażenie:
- Dobrze wyposażony kambuz z lodówką, kuchenką, mikrofalówką i ekspresem do kawy.
- Rozrywka na pokładzie, w tym telewizor, system audio i głośniki zewnętrzne.
- Manewrowość:
- Dziobowy i rufowy ster strumieniowy, GPS z mapami Mazur oraz winda kotwiczna ułatwiają manewrowanie w ciasnych portach.
- Nowoczesny design:
- Flybridge z dodatkową przestrzenią rekreacyjną oraz taras do opalania podnoszą atrakcyjność podczas rodzinnych rejsów.
- Dodatkowe drzwi przesuwne przy fotelu sternika poprawiają wentylację i komfort komunikacji.
- Możliwość czarteru bez patentu:
- Dzięki przeszkoleniu przed rejsem Platinum 35 może być użytkowany przez osoby początkujące.
Słabe punkty:
- Zużycie paliwa:
- Choć przeciętne spalanie wynosi około 3,5 l/h, większe spalanie może być odczuwalne przy intensywnym użytkowaniu.
- Zawodność niektórych systemów:
- Niektórzy użytkownicy zgłaszają drobne awarie techniczne, takie jak problemy z systemem ogrzewania czy elektrycznymi wycieraczkami.
- Rozmiary ograniczające dostęp:
- Ze względu na długość (10,38 m) i szerokość (3,50 m) Platinum 35 nie zawsze może wpłynąć do mniejszych portów lub cumować w trudno dostępnych miejscach.
- Cena czarteru:
- Koszty czarteru, w tym kaucja i opłaty serwisowe, są wyższe w porównaniu z podobnymi jednostkami.
- Wielkość platformy rufowej: użytkownicy korzystający z podobnych jednostek zauważają, że przy większej załodze i pięknej pogodzie, kiedy to dużo przebywa się na rufie, może brakować tam miejsca.
Producent | Oddyseya Yachts |
Długość całkowita | 10,38 m |
Szerokość kadłuba | 3,50 m |
Przeciętne spalanie | 3-4 l |
Ilość kabin zamykanych | 3-4 |
Flybridge | tak |
Ilość osób max | 8 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy/Stacjonarny |
Zanurzenie | 0,60 m |
7. NEXUS 870 REVO
Nexus Revo 870 to najnowszy model jachtu wypornościowego od stoczni Northman, będący następcą popularnego modelu Nexus 850. Został zaprojektowany z myślą o rodzinnych rejsach oraz czarterach, oferując wygodę, nowoczesność i funkcjonalność. Jest to jacht, który rewolucjonizuje rynek jednostek wypornościowych, stąd jego nazwa REVO, symbolizująca innowacyjność i nowatorskie podejście do projektowania.
Plusy (Zalety) Nexus 870:
- Doskonałe właściwości manewrowe
- Jacht posiada napęd zaburtowy (standardowo 25 KM), co zapewnia doskonałe właściwości manewrowe. Dzięki temu jednostka reaguje natychmiastowo na ruchy sterem, co sprawia, że jest łatwa do prowadzenia, nawet dla mniej doświadczonych sterników.
- W połączeniu ze sterem strumieniowym, Nexus 870 skręca praktycznie w miejscu, co jest dużą zaletą w ciasnych marinach i wąskich kanałach.
- Przestronność wnętrza
- Jacht oferuje przestronny pokład i dolny pokład z funkcjonalnym podziałem na strefy: kokpit (centralny), pokład dziobowy (do relaksu na słońcu) oraz przestronny dolny pokład (z mesą i kabinami).
- Mimo swoich kompaktowych rozmiarów, Nexus 870 zapewnia wystarczającą ilość miejsca, aby pomieścić do 6 osób. Przestronność wnętrza sprawia, że jacht jest komfortowy do długich rejsów rodzinnych lub z grupą przyjaciół.
- Elastyczność zabudowy wnętrza
- Nexus 870 ma możliwość elastycznej zabudowy, co pozwala na dopasowanie układu wnętrza do indywidualnych potrzeb. W przestronnej messie można rozłożyć dodatkowe spanie lub zmienić układ mebli w zależności od potrzeb załogi.
- Wysoka jakość wykonania
- Wykonanie wnętrza jest staranne, z dużą dbałością o szczegóły. Użyte materiały są trwałe i odporne na warunki atmosferyczne, co zapewnia długowieczność jednostki.
- Wygodne manewrowanie i komfort na pokładzie
- Dzięki zastosowaniu napędu zaburtowego, jacht jest łatwy w manewrowaniu, zarówno na wstecznym, jak i w normalnym biegu. Łatwość manewrowania w ciasnych przestrzeniach to duży atut, zwłaszcza w popularnych mazurskich marinach.
- Dodatkowo, Nexus 870 jest wyposażony w komfortowy kokpit z możliwością osłony przed deszczem (rozwijane cabrio), co zapewnia komfort żeglugi w różnych warunkach pogodowych.
- Niskie zanurzenie (39 cm)
- Jacht charakteryzuje się bardzo płytkim zanurzeniem (39 cm), co umożliwia bezpieczną żeglugę po płytkich wodach jezior, rzek i kanałów, a także w rejonach o zmiennym poziomie wody.
- Opcja napędu stacjonarnego i hybrydowego
- Choć standardowo wyposażony jest w napęd zaburtowy 20-25 KM, Nexus 870 daje możliwość montażu napędu stacjonarnego (diesel lub mocniejszego do 150 KM), co daje armatorom większą elastyczność w doborze napędu i zmienia nieco charakterystyki jednostki, zwłaszcza pod kątem długoterminowego użytkowania.
- Dodatkowe udogodnienia
- Ogrzewanie jachtowe zwiększa komfort żeglugi, szczególnie w chłodniejszych miesiącach.
- Opcjonalne szyberdachy oraz rozsuwane szyby boczne w kokpicie, możliwość zasłonięcia kokpitu w razie potrzeby poprawiają zdecydowanie komfort użytkowania.
Minusy (Wady) Nexus 870:
- Ograniczona liczba uchwytów na napoje: Wnętrze jachtu, mimo przestronności, posiada ograniczoną liczbę uchwytów na napoje, co bywa problematyczne, zwłaszcza na pokładzie w trakcie pływania.
- Małe okna w messie : Okna w mesie są stosunkowo małe, co ogranicza dostęp światła dziennego i może sprawiać, że przestrzeń nie jest tak dobrze doświetlona, jak w innych jednostkach w tej klasie.
- Krótka długość relingów dachowych: Wydają się być zbyt krótkie, co może być problematyczne przy bardziej dynamicznej żegludze lub w trudniejszych warunkach. Dodatkowe elementy bezpieczeństwa mogą być wymagane w celu poprawy stabilności na pokładzie.
- Mniej przestronny pokład rufowy przy napędzie stacjonarnym: Wersja z napędem stacjonarnym zmniejsza przestronność rufy, co wpływa na wygodę podczas użytkowania jachtu, zwłaszcza przy większej załodze.
- Słabsza widoczność w kabinie rufowej: W kabinie rufowej okna są dość małe, co ogranicza widoczność i sprawia, że przestrzeń wydaje się mniej otwarta w porównaniu do innych części jachtu.
- Zwiększona głośność przy wysokich obrotach silnika: Chociaż jacht działa cicho, przy maksymalnych obrotach (3200-3500 obr./min) poziom hałasu w kokpicie może osiągnąć do 80 dB, co w dłuższym okresie może wpływać na komfort załogi.
Producent | Northman |
Długość całkowita | 8,70 m |
Szerokość kadłuba | 2,90 m |
Przeciętne spalanie | 3 l |
Ilość kabin zamykanych | 0-2 (zależnie od zabudowy) |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 4+2 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,39 m |
8. CORAL 690
Jacht Coral 690 to jednostka, która zdobyła uznanie wśród użytkowników zarówno w Polsce, jak i za granicą, głównie dzięki swojej funkcjonalności, solidnej konstrukcji oraz atrakcyjnym parametrom nawigacyjnym. Według nas projekt stworzony został w oparciu o cechy najbardziej popularnych, szybkich i drogich łodzi motorowych. Celem było zbudowanie jednostki podobnej, ale relatywnie taniej. Coral 690 to łódź zarówno do szybkiego i spacerowego zwiedzania Mazur.
Pozytywne opinie o łodzi Coral 690:
- Przestronność i komfort: Jacht oferuje dwie oddzielne sypialnie, przestronną kabinę z WC, umywalką i kuchenką, co jest rzadkością w tej klasie i rozmiarze. Z tego względu jest polecany na rodzinne rejsy i dłuższe wyjazdy.
- Nowoczesny design: Coral 690 wyróżnia się estetyką i przemyślanym układem pokładu, co zyskało uznanie m.in. na targach Wiatr i Woda 2012.
- Dobre osiągi: Przy długości 6,7 m i wadze 1300 kg, Coral 690 może być wyposażony w silnik o mocy do 200 KM, co zapewnia dobrą dynamikę na wodzie.
- Wszechstronne wyposażenie: Jacht jest dostępny w wersji podstawowej z szerokim zakresem udogodnień, takich jak kabina WC, bimini, GPS, echosonda i oświetlenie nawigacyjne. Dodatkowe opcje (lodówka, instalacja 220V, prysznic rufowy) pozwalają dostosować jednostkę do indywidualnych potrzeb.
- Łatwość obsługi: Dobrze zaprojektowane układy sterowania oraz relingi i uchwyty rufowe czynią ten jacht przyjaznym w użytkowaniu, nawet dla mniej doświadczonych sterników.
Słabsze punkty:
- Stosunkowo małe gabaryty: Mimo przestronności wnętrza, ograniczenia wynikające z wymiarów (6,7 m długości i 2,59 m szerokości) mogą być odczuwalne w przypadku większej załogi (maks. 7 osób)
- Koszty eksploatacji: Wymagana moc silnika (115-200 KM) generuje wyższe zużycie paliwa, co może być wadą przy intensywnym użytkowaniu.
- Ograniczenia konstrukcyjne: Jacht ma kategorię C, co oznacza, że jest przeznaczony głównie do pływania w wodach śródlądowych lub przybrzeżnych, co wyklucza go z bardziej wymagających warunków morskich
- Potrzeba konserwacji: Właściciele wskazują na konieczność regularnej konserwacji układów ciśnieniowych i elektrycznych, zwłaszcza przy intensywnym użytkowaniu w warunkach wilgotnych.
- Zwiększona głośność przy wysokich obrotach silników do 150 Km i mniejszych.
Producent | Coral Yachts |
Długość całkowita | 6,70 m |
Szerokość kadłuba | 2,59 m |
Przeciętne spalanie | 40 l-50 l |
Ilość kabin zamykanych | 0-2 (zależnie od zabudowy) |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 4+2 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,30 m |
9. JANMOR 700
Janmor 700 to idealna propozycja dla niewielkiej załogi : pary lub pary z dwójką dzieci. Łódź posiada 3 ważne aspekty, które gwarantują komfort, mimo niewielkich gabarytów : przesuwne drzwi łączące kokpit z messą, sporo miejsca w kokpicie oraz wygodne przejścia burtowe w kierunku dziobu. Gdy dzwonicie i pytacie o wygodny jacht motorowy dla 2-óch osób, to często polecam właśnie ten model!
Pozytywne aspekty:
- Zwrotność i łatwość manewrowania: Janmor 700 jest doceniany za dziobowy ster strumieniowy, który ułatwia manewrowanie w portach oraz w ciasnych przestrzeniach. To szczególnie ważne dla mniej doświadczonych sterników.
- Kompaktowe rozmiary i przestronność: Przy długości 7,08 m i wysokości kabiny 1,95 m, jacht oferuje dobre warunki dla załogi do 4-5 osób. Komfortowe warunki sprawiają, że łódź jest idealna dla rodzin z dziećmi lub mniejszych załóg.
- Wyposażenie i komfort: Janmor 700 posiada funkcje takie jak ogrzewanie na olej napędowy, lodówka, prysznic rufowy i elektryczna toaleta, co znacząco podnosi komfort żeglugi. Użytkownicy doceniają także panele słoneczne, które wspierają autonomię energetyczną.
- Ekonomia paliwowa: Silnik zaburtowy o mocy 30-40 KM jest wystarczająco wydajny przy niskim zużyciu paliwa, co czyni Janmor 700 ekonomicznym rozwiązaniem na Mazurach.
- Czystość i stan techniczny: Użytkownicy wielokrotnie podkreślali, że jacht jest dostarczany w doskonałym stanie technicznym i bardzo czysty, co znacząco wpływa na pierwsze wrażenie i komfort rejsu.
Słabsze punkty:
- Brak zamykanych kabin: Choć łódź oferuje miejsca do spania dla 4-5 osób, brak wydzielonych kabin może być problemem dla osób ceniących większą prywatność.
- Mniejsza przestrzeń na pokładzie: W porównaniu z większymi jednostkami, przestrzeń w kokpicie i pokładzie słonecznym jest bardziej ograniczona, co może być odczuwalne przy większej liczbie załogantów.
- Ograniczona szybkość: Choć Janmor 700 jest bardzo stabilny i łatwy w prowadzeniu, prędkość maksymalna jest niewielka, co może nie odpowiadać osobom szukającym bardziej dynamicznych wrażeń.
- Brak rozbudowanego systemu multimedialnego: W porównaniu do niektórych nowoczesnych jachtów, Janmor 700 posiada podstawowe rozwiązania audio, co może być minusem dla osób oczekujących bardziej zaawansowanych funkcji rozrywkowych.
Producent | Stocznia Janmor |
Długość całkowita | 7,08 m |
Szerokość kadłuba | 2,75 m |
Przeciętne spalanie | 3-4 l |
Ilość kabin zamykanych | 0-1 (zależnie od zabudowy) |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 4+2 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,40-0,55 m |
10. NAUTIKA 1000
Ten model to był prawdziwy hit na Mazurach, kiedy to zaczął się swego rodzaju „szał” na wynajmowanie dużych houseboatów. Nautika 1000 cieszyła się ogromnym powodzeniem i przez kilka lat nie miała na rynku rywali. Jej popularność znacząco spadła w momencie pojawienia się podobnej wielkości jednostek oferujących możliwość wypoczynku na dachu.
Mocne strony:
- Komfort wnętrza:
- Przestronne wnętrze zapewniające wygodę dla 6-8 osób, w tym 3 duże kabiny i funkcjonalny kambuz oraz wygodna, rozkładana kanapa w messie.
- Dobrze wyposażony kambuz z podstawowym sprzętem.
- Bardzo duża i przestronna rufa, która oferuje miejsca siedzące nawet dla 11 osób. Rufa wyposażona w pełne cabrio, co w wypadku niepogody bardzo poprawi komfort podróżowania w porównaniu do tej wielkości jednostek ( Futura 40 czy Futura 36).
- Osiągi i oszczędność:
- Niskie zużycie paliwa, szczególnie przy optymalnych obrotach (2000/min).
- Silnik pracuje stabilnie i ładuje akumulator, co zmniejsza problemy z zasilaniem podczas rejsu.
- Manewrowość:
- Stosunkowo łatwa w sterowaniu na większych akwenach. Pomimo dużych rozmiarów, wielu użytkowników oceniło ją jako odpowiednią dla osób bez dużego doświadczenia w prowadzeniu jachtów. W tej klasie dużych łodzi motorowych, to chyba jedna z niewielu jednostek, która umożliwia jeszcze zejście z dziobu na ląd przy zacumowaniu longside.
- Przygotowanie do czarteru:
- Jacht często chwalony za czystość, dobre przygotowanie techniczne i sprawną obsługę właścicieli lub firm czarterowych.
Słabsze punkty:
- Sterowność w kanałach:
- W wąskich kanałach i manewry na wstecznym są trudne do wykonania, co bywa frustrujące, szczególnie dla mniej doświadczonych sterników.
- Hałas i drżenie:
- Przy większych obrotach silnik generuje hałas i wibracje, co może być uciążliwe podczas długich podróży.
- Ograniczone gniazda elektryczne:
- Mała liczba gniazd 230V na jachcie (często tylko jedno). Użytkownicy sugerują zabranie rozgałęziacza.
- Wyposażenie dodatkowe:
- Brak wystarczającej liczby kotwic w podstawowym wyposażeniu utrudnia cumowanie w różnych warunkach.
- Awaryjność sprzętu:
- Pojawiają się sporadyczne problemy, takie jak niedziałający wskaźnik paliwa czy echo sonda, co zmniejsza komfort nawigacji.
Producent | Stocznia Delphia |
Długość całkowita | 10,55 m |
Szerokość kadłuba | 3,55 m |
Przeciętne spalanie | 3-4 l |
Ilość kabin zamykanych | 2-3 (zależnie od zabudowy) |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 6+2 |
Rodzaj silnika | Stacjonarny |
Zanurzenie | 0,65 |
11. FUTURA 45 SEAMASTER
Samaster to jacht idealny dla osób szukających luksusowej jednostki z dużą przestrzenią mieszkalną i zaawansowanymi funkcjami. Sprawdzi się podczas dłuższych rejsów, zwłaszcza na Mazurach. Jednocześnie pewne ograniczenia, takie jak wyższa cena czarteru, wymagająca obsługa w ciasnych portach czy dostępność do mniejszych marin, mogą wpłynąć na decyzję niektórych klientów. Dla grup ceniących komfort i przestronność Futura 45 Seamaster pozostaje jednak jedną z najlepszych opcji na rynku.
Aspekty pozytywne:
- Przestronność i komfort:
- Futura 45 Seamaster jest chwalona za przestronne wnętrze, idealne dla dużych rodzin lub grup znajomych (8-10 osób). Cztery oddzielne kabiny i łazienki zapewniają prywatność oraz wygodę podczas dłuższych rejsów.
- Wysokiej jakości wykończenie wnętrz, w tym zastosowanie drewna i trwałych materiałów, dodaje luksusowego charakteru.
- Flybridge:
- Flybridge, jeden z kluczowych elementów tego modelu, oferuje wygodne miejsce do sterowania oraz wypoczynku. Użytkownicy często wspominają o panoramicznych widokach, które cieszą podczas żeglugi po Mazurach.
- Dzięki nowoczesnemu projektowi kadłuba jacht jest stabilny nawet na większych falach, co czyni go bardziej uniwersalnym na różne warunki pogodowe.
- Duża kuchnia i jadalnia zostały zaprojektowane z myślą o praktyczności i wygodzie. Wiele osób podkreśla, że rozkład wnętrza pozwala na łatwe przemieszczanie się, nawet w większym gronie.
- Model ten wyposażono w nowoczesne systemy nawigacyjne i sterujące, co ułatwia obsługę nawet mniej doświadczonym sternikom. Dodatkowo stery strumieniowe (dziobowy i rufowy) znacząco ułatwiają manewry portowe .
- Spalanie:
- Wbrew dużym gabarytom Futura 45 Seamaster jest względnie oszczędna w spalaniu, co doceniane jest przez osoby czarterujące jacht na dłuższe wyprawy.
Aspekty negatywne:
- Trudności manewrowe w portach:
- Mimo obecności sterów strumieniowych niektórzy użytkownicy zwracają uwagę, że jacht bywa trudniejszy do manewrowania w ciasnych portach, zwłaszcza dla mniej doświadczonych sterników
- Ograniczenia:
- Ze względu na swoje wymiary, Futura 45 Seamaster nie wszędzie może łatwo wpłynąć. Ograniczona dostępność do mniejszych marin jest jednym z częściej podnoszonych problemów .
- Cena czarteru:
- Wyposażenie i większe rozmiary wpływają na wyższą cenę czarteru w porównaniu z innymi modelami. W opinii niektórych użytkowników koszt nie zawsze jest proporcjonalny do korzyści, szczególnie w krótszych rejsach.
- Hałas silnika:
- Przy wyższych obrotach silnika, poziom hałasu w niektórych kabinach może być odczuwalny, co negatywnie wpływa na komfort snu w kabinach rufowych.
- Konserwacja i czystość – Z racji dużych przestrzeni otwartych, użytkownicy zauważyli, że flybridge wymaga częstszego czyszczenia, szczególnie po opadach deszczu czy dłuższym postoju.
12. PLATINUM 40 FLY
Platinum 40 FLY to odpowiedź stoczni Oddyseya na uwagi klientów korzystających z młodszej siostry- Platinum 35. Uwagi dotyczyły głównie rozmiaru platformy rufowej i dlatego,jak spojrzysz na zdjęcia obu modeli, to widać, że Platinum 40 posiada zdecydowanie większą platformę, którą w razie niepogody można zakryć całkowicie dopasowanym specjalnie cabrio.
Aspekty pozytywne:
- Przestronność i komfort:
- Platinum 40 Fly oferuje przestronne wnętrze i duże, funkcjonalne pomieszczenia, które są wygodne zarówno dla sternika, jak i pasażerów. Znajdują się tam trzy zamykane kabiny z pełnowymiarowymi łóżkami oraz duża, jasna mesa z panoramicznymi oknami oraz rozsuwanymi drzwiami przy stanowisku sternika.
- Flybridge, czyli górny pokład, zapewnia świetne widoki i komfortowy wypoczynek dla całej załogi. Jest wyposażony w strefę relaksacyjną, często uznawaną za wyróżniający element tego jachtu.
- Platinum 40 posiada naprawdę dużą platformę rufową, która jest (w większości oferowanych jednostek na WJM) osłonięta namiotem cabrio.
- Luksusowe wykończenie:
- Użytkownicy doceniają wysoki standard wykończenia, w tym zastosowanie materiałów najwyższej jakości, takich jak drewno i materiały obiciowe odporne na wilgoć i pleśń.
- Nowoczesność i funkcjonalność:
- Systemy pokładowe, takie jak sterowanie silnikami i nawigacja, są zaawansowane technologicznie, co czyni jacht łatwym w obsłudze nawet dla mniej doświadczonych sterników.
- Wydajność i stabilność:
- Dzięki dobrze zaprojektowanemu kadłubowi jacht charakteryzuje się stabilnością podczas żeglugi, co czyni go idealnym wyborem na Wielkie Jeziora Mazurskie.
Aspekty negatywne:
- Cena czarteru:
- Platinum 40 Fly jest postrzegany jako jednostka premium, co przekłada się na wyższe koszty czarteru w porównaniu z innymi jachtami dostępnymi w tej klasie.
- Manewrowość:
- Z uwagi na swoje wymiary (długość 12 metrów i szerokość 4 metry), jacht może sprawiać trudności podczas manewrowania w ciasnych portach, szczególnie mniej doświadczonym żeglarzom.
- Wymagania techniczne:
- Obsługa flybridge’u oraz nowoczesnych systemów pokładowych wymaga zapoznania się z instrukcją i może być wyzwaniem dla osób wynajmujących jacht po raz pierwszy.
Producent | Odysseya Yachts |
Długość całkowita | 11,98 m |
Szerokość kadłuba | 3,50 m |
Przeciętne spalanie | 4-5 l |
Ilość kabin zamykanych | 3-4 |
Flybridge | tak |
Ilość osób max | 6-8 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy/Stacjonarny |
Zanurzenie | 0,65 m |
13. SUNCAMPER 35 FLY
Udoskonalona wersja modelu Suncamper 30. Krótko po prezentacji tego jachtu, nastąpił w branży prawdziwy „boom” na jednostki z dachami, na której montowane są stanowiska sternika (tak zwane dachy typu flybridge”. Producent z Augustowa bardzo szybko zareagował i udoskonalił swój model houseboata do spacerowego zwiedzania szlaków wodnych. Tak właśnie powstał Suncamper 35 Flybridge. Sun Camper 35 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i charakterystycznych modeli łodzi motorowych na polskich wodach. Można powiedzieć, że to „wodny kamper”, bo nawet wyglądem przypomina samochód kamperowy
Aspekty pozytywne:
- Przestronność i komfort:
- Wnętrze Suncamper 35 jest wysoko oceniane za przestronność, co pozwala na komfortowe użytkowanie przez rodziny z dziećmi lub grupy znajomych. Wysokość w kabinach oraz ergonomicznie zaprojektowane pomieszczenia umożliwiają wygodne przemieszczanie się.
- Obszerne okna zapewniają doskonałe doświetlenie wnętrza oraz piękne widoki, co dodaje luksusowego charakteru podczas rejsu.
- Funkcjonalność i przemyślany układ wnętrza:
- Aneks kuchenny z pełnym wyposażeniem oraz wygodne kabiny sypialne to jedne z kluczowych zalet docenianych przez użytkowników. Rozkład wnętrza został zaprojektowany w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce.
- Stabilność na wodzie:
- Dzięki swojej konstrukcji kadłuba Suncamper 35 jest bardzo stabilny, co czyni go doskonałym wyborem na Mazurach, zwłaszcza dla osób początkujących lub tych, którzy preferują spokojne rejsy.
- Łatwość manewrowania:
- Pomimo swoich wymiarów jacht jest stosunkowo łatwy w manewrowaniu, co wynika z odpowiedniego układu sterowego i opcji dodatkowego steru strumieniowego na dziobie, co ułatwia cumowanie w ciasnych portach.
- Ekonomia użytkowania:
- Jacht zużywa umiarkowaną ilość paliwa w porównaniu z większymi jednostkami motorowymi. To sprawia, że jest atrakcyjny dla osób szukających ekonomicznych rozwiązań do zwiedzania szlaku WJM.
Słabsze punkty:
- Ograniczona prędkość:
- W opiniach pojawiają się komentarze, że Suncamper 35 nie jest najszybszą jednostką w swojej klasie. Jego konstrukcja i przeznaczenie sprawiają, że bardziej nadaje się do spokojnych rejsów niż szybkiego przemieszczania się.
- Prowadzenie w trudnych warunkach pogodowych:
- W przypadku silnego wiatru niektórzy użytkownicy zauważyli trudności w sterowaniu, szczególnie jeśli jacht jest w pełni obciążony.
- Wrażliwość na większe fale:
- Pomimo stabilności na spokojnych wodach jeziornych, łódź jest mniej komfortowa na większych falach, co może być problematyczne w przypadku nagłych zmian pogody.
- Brak luksusowych wykończeń:
- Chociaż wnętrze jest funkcjonalne, niektórzy użytkownicy wskazują, że wykończenie w porównaniu z droższymi modelami (np. Futura czy Platinum) może wydawać się mniej ekskluzywne.
- Hałas silnika:
- Użytkownicy zauważyli, że hałas generowany przez silnik może być odczuwalny w kabinach, szczególnie podczas dłuższych rejsów.
Producent | Balt Yacht |
Długość całkowita | 10,60 m |
Szerokość kadłuba | 3,00 m |
Przeciętne spalanie | 4-5 l |
Ilość kabin zamykanych | 2 |
Flybridge | tak |
Ilość osób max | 5-7 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy/Stacjonarny |
Zanurzenie | 0,70 m |
14. WEEKEND 820
Podobnie jak Nautika 1000, Weekend 820 był jednym z pierwszych, bardzo popularnych jachtów motorowych , tylko tych raczej budżetowych , kiedy zaczął się boom na wynajmowanie tego typu jednostek. Wielkość kadłuba idealna na Maury, a klienci, nie mając jeszcze zbyt dużego wyboru, nie wymagali super standardu zabudowy i wykończenia. Z biegiem lat, to się oczywiście zmieniło i na rynku pojawiła się spora konkurencja w tej klasie. Weekend 820 pozostaje jednak nadal dość popularnym modelem, bo jest po prostu relatywnie tani w wynajmie. Jacht motorowy Weekend 820 cieszy się popularnością wśród czarterujących na polskich wodach, zwłaszcza na Mazurach i Pętli Żuławskiej. Opinie użytkowników, zarówno pozytywne, jak i negatywne, dostarczają cennych informacji na temat jego charakterystyki.
Pozytywne opinie:
- Komfort i przestronność: Użytkownicy doceniają przestronność jachtu, który oferuje miejsca do spania dla 6-8 osób, co czyni go odpowiednim dla rodzin i grup przyjaciół. Wyposażenie obejmuje kuchenkę gazową, lodówkę, ogrzewanie oraz toaletę morską, co zwiększa komfort podczas rejsu.
- Łatwość obsługi: Jacht jest chwalony za dobrą sterowność i zwrotność, co ułatwia manewrowanie nawet mniej doświadczonym sternikom. Dodatkowo, możliwość czarteru bez patentu przyciąga osoby bez formalnych uprawnień żeglarskich.
- Niewielkie zanurzenie: Zanurzenie wynoszące około 35-50 cm pozwala na żeglugę po płytkich akwenach, co jest szczególnie przydatne na Mazurach i innych śródlądowych szlakach wodnych.
Słabsze punkty:
- Stabilność na fali: Niektórzy użytkownicy zauważają, że jacht może być podatny na kołysanie przy większej fali. Aby poprawić stabilność, niektórzy decydują się na dołożenie dodatkowego balastu, co jednak wpływa na osiągi jednostki.
- Ograniczona prędkość: Standardowy silnik o mocy 30 KM pozwala na osiągnięcie prędkości do 7 węzłów, co dla niektórych może być niewystarczające, zwłaszcza na większych akwenach.
Producent | Argo Yacht |
Długość całkowita | 8,20 m |
Szerokość kadłuba | 2,85 m |
Przeciętne spalanie | 3 l |
Ilość kabin zamykanych | 0-2 |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 5-7 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,35 m |
15. CALIPSO 23
Kolejny, dość popularny na mazurskim szlaku jacht motorowy należący do jednostek raczej budżetowych. Projekt uważany jest w branży za dość kontrowersyjny i według naszego doświadczenia albo się podoba albo zupełnie przeciwnie. Można jednak z pewnością powiedzieć, że to dobry wybór na urlop dla niedużej grupy znajomych lub jednej rodziny, która dużą wagę przykłada do budżetu, jaki wydaje na urlopowanie.
Pozytywne opinie:
- Przestronność i komfort: Użytkownicy doceniają obszerny kokpit, który umożliwia wygodne spędzanie czasu dla całej załogi. Wnętrze jachtu jest przestronne i dobrze doświetlone dzięki przeszklonej nadbudówce, co zwiększa komfort podczas rejsu.
- Łatwość manewrowania: Jacht jest chwalony za dobrą sterowność, co ułatwia manewrowanie nawet mniej doświadczonym sternikom. Dodatkowo, możliwość czarteru bez patentu przyciąga osoby bez formalnych uprawnień żeglarskich.
- Niewielkie zanurzenie: Zanurzenie wynoszące około 35-50 cm pozwala na żeglugę po płytkich akwenach, co jest szczególnie przydatne na Mazurach i innych śródlądowych szlakach wodnych.
Słabsze punkty:
- Ograniczona prędkość: Standardowy silnik o mocy 30 KM pozwala na osiągnięcie prędkości do 7 węzłów, co dla niektórych może być niewystarczające, zwłaszcza na większych akwenach.
- Wyposażenie zależne od armatora: Standard wyposażenia może się różnić w zależności od firmy czarterowej. Niektórzy użytkownicy zgłaszają braki w wyposażeniu kuchennym czy nawigacyjnym, co może wpływać na komfort rejsu.
- Niektórzy użytkownicy dostrzegają brak wysokiej burty w kokpicie. Przy niepogodzie i silnym wietrze zdecydowanie obniża to komfort cieplny.
Producent | Calipso Yacht |
Długość całkowita | 7,30 m |
Szerokość kadłuba | 2,80 m |
Przeciętne spalanie | 3 l |
Ilość kabin zamykanych | 0-1 |
Flybridge | nie |
Ilość osób max | 2-6 |
Rodzaj silnika | Zaburtowy |
Zanurzenie | 0,25 m |
Wielu naszych klientów opowiada nam o tym, że często ma kłopot z wyborem idealnej jednostki dla siebie. Każdy z nas ma bowiem inne potrzeby, upodobania oraz doświadczenia i może zwracać uwagę na inne aspekty wyposażenia czy konstrukcji danej jednostki. Mam nadzieję, że ten ranking najbardziej popularnych i znanych łodzi na Mazurach choć trochę rozwieje wątpliwości i pomoże w podejmowaniu decyzji. Jeśli masz coś do dodania, napisz proszę w komentarzu – chętnie to opublikuję, ponieważ nie użytkowaliśmy osobiście wszystkich opisanych tu modeli i Twoje uwagi mogą okazać się bardzo wartościowe dla innych użytkowników.